tag:blogger.com,1999:blog-4356337891781331453.post3506781518125377435..comments2023-12-18T07:20:46.921-05:00Comments on Ĝirafo: Filozofio en Esperantujo - ĉu blogo blagas?Ralph Dumainhttp://www.blogger.com/profile/15886304779683587087noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-4356337891781331453.post-18657151508853669802007-04-06T10:38:00.000-04:002007-04-06T10:38:00.000-04:00Amelano rebatas siabloge: "Maljuna Kavaliro kaptit...Amelano rebatas siabloge: <BR/><BR/>"Maljuna Kavaliro kaptita en Moderneco"<BR/>http://amelano.net/432<BR/><BR/>Amelado daŭrigas sian nekompetentan komentadon montrante sian nekomprenon de ideoj kiujn li ĵonglas. Cetere, oni povas konstati lian intelektan mallaboremon per lia ŝtopado de la truoj de lia kompreno per arbitraj asertoj. Ekz.:<BR/><BR/>(1) "Unuvorte, lia reala mondo estas la "empiria mondo" laŭ lia esprimo. Tial li kontraŭas abstraktecan metodon, intuicion ktp. Ĉar por analizi empirian mondon, okulo, kiu estas la organo de percepto, estas sufiĉe."<BR/><BR/>La reala mondo ja estas la empiria mondo. Aldone al tio mi diris nenion pri okulo nek aliaj sensorganoj nek pri ties sufiĉeco.<BR/><BR/>(2) Jen serio da arbitraj supozoj sen subteno:<BR/><BR/>"Kial ni devas pensi, afekti, intuici nekomforte kaj malfacile la metafizikaĵojn? Lia teorio estas ne iu por pensi kaj kreadi sed iu por vidi kaj apliki kaj insulti kaj puni. Alivorte lia teorio estas por leĝdoni. . . . La teorio de nia kavaliro Ralph ĉiam funkcias por haltigi pripensado, por redukti novaĵojn al malnovaĵojn, por nuligi la potencon de kreado. Alivorte lia pensmaniero estas ĵuste la maniero de burokratoj ne nur kapitalistaj sed ankaŭ socialistaj."<BR/><BR/>3) Jen malkapablo distingi inter utilaj kaj arbitraj metafizikaj abstraktaĵoj:<BR/><BR/>"Por ĉi tio, ege mirinde, li entiras forte Markson al lia flanko kaj arbitre uzas pensadon de Markso laŭ sia gusto. Kiu estas la homo, kiu ne povas trovi abstraktecan metodon ĉe Markso? Jene pensu la koncepton de valoron de Markso. Nia kompatinda kavaliro, kara estimata Ralph, ĉu vi povas trovi valoron en "empiria mondo"? Kie estas ĝi? Fakte valoro ne povas troviĝi en la nivelo de empiria mondo. Markso diris ke ne nur okulo sed ankaŭ mikroskopo ne povas helpi nin trovi valoron en empiria mondo."<BR/><BR/>Jes, mi bone konas la citaĵon el Marx. Kaj Marks multe diferencas de la senenhava koncepta ĵonglado de Amelano.<BR/><BR/>4) Kia la rilato inter empiriaj faktoj kaj abstraktaĵoj, inter aktualo kaj potencialo?<BR/><BR/>"Sendube kvankam ni devas analizi nian empirian mondon, sed sen trovi la vojon al la alia virtuala mondo, kiu determigas pli surpraĵan nivelon, ni nepre ne analizi efektive la empirian mondon."<BR/><BR/>Kaj kia tiu "virtuala" mondo?<BR/><BR/>5) Amelano, ne mi, decidas ke unu speco de fenomenoj estas empiria, alia ne:<BR/><BR/>"La industria laboro, kiu funkciiĝas laŭ la fizika kaj kemia leĝo, faris nin havi tian vizion. Tamen hodiaŭa industrio montras perfekte alian aspekton. Hodiaŭaj laboristoj traktas lingvojn, afektojn, informojn, fantaziojn, konadojn, komunikadojn, homajn rilatojn ktp kiel iliaj laborobjektojn. Alia vidpunkto por pensi nian vivon kaj laboron estas nepre bezonanta en ĉi situacio. Negri kaj Deleuze kaj aliaj filozofoj, kiu pensas novajn fenomenojn tra novajn perspektivojn, helpas nin plenumi ĉi tiun taskon."<BR/><BR/>La neceso de "alia" vidpunkto en komparo kun kio? Deleuze estas nur filozofo, el reakcia vitalisma starpunkto. Negri el autonomiisma marksismo fakte verkis pri la verkoj de Marx--<I>Grundrisse</I>, ktp., aldone al lia hipermaldekstrisma politiko. Poste Negri iniciatis siajn metafikizecajn aventurojn pri Spinoza, poste "multitudo" k.s. Bedaŭrinde mankas la koncernaj <BR/>materialoj en Esperanto. Mi aldonis al mia blogero anglalingvajn fontojn, sed la francaj kaj alilingvaj estus facile troveblaj, se ekzistas en <BR/>tradukoj en via lingvo.<BR/><BR/>Sed finfine por taŭge gustumi la pensmanieron de Amelano, trakribru lian blogon.Ralph Dumainhttps://www.blogger.com/profile/15886304779683587087noreply@blogger.com